Har "fyndat" en del på loppis helgen som gick. Började med besök på Myrornas för att köpa stickor nr.3. Av nån mystisk anledning har jag rundstickor i små (smala) storlekar medan "vanliga" stickorna är betydligt grövre, alla ärvda av farmor och mormor. Hittade stickorna jag sökte för 5 kronor samt ett pepparkaksmått modell smal gumma. Maken fyndade ny (ouppackad i kartong) slangvagn till trädgårdsslangen och dottern hittade en vägskrapa till FisherPrice-samlingen.
På lördagen styrde vi kosan söderut för att gå på marknad. Passerade då en bakluckeloppis, där vi stannade till. Köpte då en Arabia muminmugg för 10:-. Muggen hör egentligen till ett barnset med tallrik (se nedan)  men jag tänker använda den till morgonkaffet.

Köpte även 2 snapsglas i annorlunda modell. De kostade också 10 kronor - paret!
Det mest "galna" loppisköpet gjordes sedan på marknaden. Jag köpte mig ett Lundby dockskåp från 1974... Ja, E har ju mitt "gamla"... Skåpet kostade 50:- och är i lekt skick, dvs lite nött och skavt. Får nu se om jag lyckas fynda möbler så att jag kan inreda det enligt 1974 (och kanske 1973 & 1975) års katalog.

Här är bild på pepparkaksgumman:  
och dockskåpet:

Kommentera

Publiceras ej