Som jag skrev i ett tidigare inlägg har jag fyndat (50:-) ett dockskåp på loppis.
Det är ett Lundby Göteborg (numera Småland) av 1974-års modell, om jag lyckats med mina forskningar på div hemsidor...
Så här ser det ut:


  

kök                                         badrum                             sovrum

Några skavanker på tapeterna finns såklart, det är ju använt... Det är några märken efter tavlor och i vardagsrummet är tapeterna lite nötta.
Målet är nu att inreda det enligt 1974-års katalog från Lundby. Kan lugnt säga att Tradera och lokala loppisar är välbesökta just nu. I mina egna gömmor (sånt som E inte tagit över p.g.a. reparationsbehov) hittade jag en snurrfåtölj med fotpall (syns i vardagsrummet på stora bilden) och ett badrumsskåp. I skrivande stund har jag även ropat in ett badrum, en diskho/bänk samt en öppenspis och ett par tavlor på Tradera.

1 kommentarer

Hege

14 Nov 2010 10:05

Va kul. Jaghar oxå ett likadant dockskåp jag tänkte renovera. Fast jag skall foröla gå på en mera modern variant. Eller rättare sagt, jaghar ingar fkrav alls, jag skall bara fräscha upp det...

Lycka till.

Kram hege

Kommentera

Publiceras ej